Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Agnieszka Opszała
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:52, 15 Kwi 2013 Temat postu: Dlaczego niektórzy traktują szkolenia jak karę ?? |
|
|
Rzadko, bo rzadko, ale zdarza się, że niektórzy uczestnicy udział w szkoleniu traktują jak karę.
Nie mówię tu o przypadkach, kiedy to Dyrektor lub Hr-owiec wysyła pracownika na szkolenie, które nie ma nic wspólnego z jego zakresem obowiązków.
Bardziej chodzi mi o przypadki, kiedy to pracownicy:
1. są wysyłani przez szefa i w związku z tym automatycznie są na "nie", bo to nie oni wybrali szkolenie (nawet jeśli jest dla nich wskazane)
2. Taki jest system motywacyjny pracodawcy, a pracownicy woleli by $$
3. Muszą wstać wcześnie rano by dotrzeć do innego miasta na szkolenie, a to już rodzi w nich "agresję"
Co o tym myślicie? czy są jeszcze inne powody złego nastawienia do szkoleń już na starcie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
szkolenia-integracyjne
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:24, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Uważam, że problemem są [link widoczny dla zalogowanych] finansowane z EFS - gdzie często ważniejsze jest by zebrać grupę i przemielić kasę niż faktycznie dopasowanie się do potrzeb danej grupy uczestników [link widoczny dla zalogowanych]. Osobiście doświadczyłem tego kilkukrotnie. Trudno sie dziwić że pracownik z łapanki, bedacy juz trzeci raz na szkoleniu w tym miesiącu traktuje to jak kare.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mareczek
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:51, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem, jeśli pracownik ma być zadowolony ze szkolenia powinno mu się przedstawić wcześniej kilka opcji do wyboru, i uzgodnić wszystko z nim. Bo jeżeli ma on być wysyłany na dane szkolenie na siłę to raczej nikt nie będzie miał z tego korzyści, bo ani pracownik nie będzie zadowolony ze szkolenia ani szkolenie w tym przypadku nie pomoże jemu i pracodawca wcale na tym nie skorzysta.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jeck
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:50, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Często pracownicy bywają negatywnie nastawieni do takich szkoleń gdyż po prostu nie odpowiadają one im. Muszę dojeżdżać, wstać wcześniej, jadą tam i tylko się nudzą i nikt nie ma z tego żadnych korzyści
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maćko
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:26, 11 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Szkolenia zawsze będą pasować pracownikom bo nawet jeśli muszę gdzieś dojechać wcześniej, nawet jeśli te szkolenia im nie pasują to i tak w ten dzień nie idą do pracy co jest wielkim plusem a mają za to normalnie płacone. Ponadto zwykle po szkoleniach są wieczorki integracyjne co myślę podoba się każdemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bobmoniera
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:38, 14 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Jestem zdania, że jeśli szkolenie jest dobrze dopasowane do potrzeb pracownika, który jest ambitny, to będzie zadowolony.
Ktoś, kto zamierza spocząć ma laurach, odbębnić w robocie swoje, zawsze będzie niezadowolony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Agnieszka Opszała
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:57, 15 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
mareczek napisał: | Moim zdaniem, jeśli pracownik ma być zadowolony ze szkolenia powinno mu się przedstawić wcześniej kilka opcji do wyboru, i uzgodnić wszystko z nim. Bo jeżeli ma on być wysyłany na dane szkolenie na siłę to raczej nikt nie będzie miał z tego korzyści, bo ani pracownik nie będzie zadowolony ze szkolenia ani szkolenie w tym przypadku nie pomoże jemu i pracodawca wcale na tym nie skorzysta. |
Pytanie tylko jak przekonać pracodawców/zleceniodawców że trener/firma szkoleniowa po audycie wie lepiej co się przyda pracownikom. :0
Często szef wybiera szkolenie "bo tak uważa", "słyszał, że pracownicy mają z tym problemy", "bo mu się podoba", nie ma natomiast rzetelnych informacji co do potrzeb swoich pracowników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Irka
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 0:19, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Szkolenia są zwykle nudnawe, ale zawsze to dzień wolny od pracy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MaciekZ
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:15, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Nie zgodzę się z opinią wyżej - szkolenia są nudne tylko w przypadku, gdy jesteśmy wysłani siłą, gdyż ich tematyka nas nie interesuje. Każdy kto inwestuje w siebie, wie że z każdego szkolenia można coś wyciągnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Agata Sobkowska
Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:38, 24 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dokładnie. Poza tym może warto jednak "przyłożyć się" do nudnego szkolenia. Ostatecznie to ja poświęcam swój czas, więc może uda się coś wynieść (oprócz materiałów papierniczych) ze szkolenia - jeśli nie do obecnej pracy to może to jakiejś kolejnej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
milo
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:42, 01 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
No tak ale wszyscy wiemy jakie jest podejście pracowników do nudnych szkoleń
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Agnieszka Opszała
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13:45, 02 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Wiem jedno , w fajnej grupie fajniej nudzić się razem
W takim razie pytanie co do nudnych szkoleń.
Zakładamy że zostaliście wysłani przez szefa na szkolenie które ŚREDNIO Was interesuje lub jest na dużo, dużo wyższym poziomie niż wiedza którą posiadacie.
Wolicie żeby szkolenie było EFEKTYWNE czy EFEKTOWNE????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
podroznik00
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:18, 12 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Ja sobie nie wyobrażam żebym odmówiła udziału w szkoleniu z powodu innego niż fakt, że tematyka jest dla mnie zbyt odległa. Zawsze można coś wynieść - jeśli nie wiedzę, to kontakty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
benia
Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:58, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
No wiecie, jeśli się księgową zmusza do udziału w szkoleniu z pozycjonowania stron to ja się nie dziwię, że taka osoba traktuje szkolenie jak karę. Szkolenia muszą być dobrane do wykonywanych obowiązków, zainteresowań i możliwości danego pracownika. Jeśli ukończone szkolenie daje w dalszej perspektywie szansę na awans czy podwyżkę, to tym chętniej pracownik weźmie w nim udział, ale jak nic z tego nie ma, a jeszcze musi siedzieć w pracy po godzinach to nie powinno nikogo dziwić, że siedzi tam jak za karę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Samson
Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:00, 26 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Myślę, że dziej się tak ponieważ traktują szkolenia jako przymus oraz konieczność nabycia nowej wiedzy. Nie mają ochoty na zmiany we własnych sposobie pracy i nie podoba im się perspektywa ciągłego doskonalenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|