Forum www.bonavigator.fora.pl Strona Główna
 
Rejestracja
 
Forum www.bonavigator.fora.pl Strona Główna FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Dlaczego niektórzy traktują szkolenia jak karę ??
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bonavigator.fora.pl Strona Główna -> Dlaczego szkolenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Agnieszka Opszała




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 11:52, 15 Kwi 2013    Temat postu: Dlaczego niektórzy traktują szkolenia jak karę ??

Rzadko, bo rzadko, ale zdarza się, że niektórzy uczestnicy udział w szkoleniu traktują jak karę.
Nie mówię tu o przypadkach, kiedy to Dyrektor lub Hr-owiec wysyła pracownika na szkolenie, które nie ma nic wspólnego z jego zakresem obowiązków.
Bardziej chodzi mi o przypadki, kiedy to pracownicy:
1. są wysyłani przez szefa i w związku z tym automatycznie są na "nie", bo to nie oni wybrali szkolenie (nawet jeśli jest dla nich wskazane)
2. Taki jest system motywacyjny pracodawcy, a pracownicy woleli by $$
3. Muszą wstać wcześnie rano by dotrzeć do innego miasta na szkolenie, a to już rodzi w nich "agresję"

Co o tym myślicie? czy są jeszcze inne powody złego nastawienia do szkoleń już na starcie ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szkolenia-integracyjne




Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:24, 05 Maj 2013    Temat postu:

Uważam, że problemem są [link widoczny dla zalogowanych] finansowane z EFS - gdzie często ważniejsze jest by zebrać grupę i przemielić kasę niż faktycznie dopasowanie się do potrzeb danej grupy uczestników [link widoczny dla zalogowanych]. Osobiście doświadczyłem tego kilkukrotnie. Trudno sie dziwić że pracownik z łapanki, bedacy juz trzeci raz na szkoleniu w tym miesiącu traktuje to jak kare.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mareczek




Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:51, 12 Maj 2013    Temat postu:

Moim zdaniem, jeśli pracownik ma być zadowolony ze szkolenia powinno mu się przedstawić wcześniej kilka opcji do wyboru, i uzgodnić wszystko z nim. Bo jeżeli ma on być wysyłany na dane szkolenie na siłę to raczej nikt nie będzie miał z tego korzyści, bo ani pracownik nie będzie zadowolony ze szkolenia ani szkolenie w tym przypadku nie pomoże jemu i pracodawca wcale na tym nie skorzysta.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jeck




Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:50, 09 Lip 2013    Temat postu:

Często pracownicy bywają negatywnie nastawieni do takich szkoleń gdyż po prostu nie odpowiadają one im. Muszę dojeżdżać, wstać wcześniej, jadą tam i tylko się nudzą i nikt nie ma z tego żadnych korzyści Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maćko




Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:26, 11 Lip 2013    Temat postu:

Szkolenia zawsze będą pasować pracownikom bo nawet jeśli muszę gdzieś dojechać wcześniej, nawet jeśli te szkolenia im nie pasują to i tak w ten dzień nie idą do pracy co jest wielkim plusem a mają za to normalnie płacone. Ponadto zwykle po szkoleniach są wieczorki integracyjne co myślę podoba się każdemu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bobmoniera




Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:38, 14 Lip 2013    Temat postu:

Jestem zdania, że jeśli szkolenie jest dobrze dopasowane do potrzeb pracownika, który jest ambitny, to będzie zadowolony.
Ktoś, kto zamierza spocząć ma laurach, odbębnić w robocie swoje, zawsze będzie niezadowolony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Agnieszka Opszała




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:57, 15 Lip 2013    Temat postu:

mareczek napisał:
Moim zdaniem, jeśli pracownik ma być zadowolony ze szkolenia powinno mu się przedstawić wcześniej kilka opcji do wyboru, i uzgodnić wszystko z nim. Bo jeżeli ma on być wysyłany na dane szkolenie na siłę to raczej nikt nie będzie miał z tego korzyści, bo ani pracownik nie będzie zadowolony ze szkolenia ani szkolenie w tym przypadku nie pomoże jemu i pracodawca wcale na tym nie skorzysta.


Pytanie tylko jak przekonać pracodawców/zleceniodawców że trener/firma szkoleniowa po audycie wie lepiej co się przyda pracownikom. :0

Często szef wybiera szkolenie "bo tak uważa", "słyszał, że pracownicy mają z tym problemy", "bo mu się podoba", nie ma natomiast rzetelnych informacji co do potrzeb swoich pracowników.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Irka




Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:19, 23 Lip 2013    Temat postu:

Szkolenia są zwykle nudnawe, ale zawsze to dzień wolny od pracy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MaciekZ




Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:15, 23 Lip 2013    Temat postu:

Nie zgodzę się z opinią wyżej - szkolenia są nudne tylko w przypadku, gdy jesteśmy wysłani siłą, gdyż ich tematyka nas nie interesuje. Każdy kto inwestuje w siebie, wie że z każdego szkolenia można coś wyciągnąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Agata Sobkowska




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:38, 24 Lip 2013    Temat postu:

Dokładnie. Poza tym może warto jednak "przyłożyć się" do nudnego szkolenia. Ostatecznie to ja poświęcam swój czas, więc może uda się coś wynieść (oprócz materiałów papierniczych) ze szkolenia - jeśli nie do obecnej pracy to może to jakiejś kolejnej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
milo




Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:42, 01 Sie 2013    Temat postu:

No tak ale wszyscy wiemy jakie jest podejście pracowników do nudnych szkoleń Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Agnieszka Opszała




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:45, 02 Sie 2013    Temat postu:

Wiem jedno , w fajnej grupie fajniej nudzić się razem Smile

W takim razie pytanie co do nudnych szkoleń.
Zakładamy że zostaliście wysłani przez szefa na szkolenie które ŚREDNIO Was interesuje lub jest na dużo, dużo wyższym poziomie niż wiedza którą posiadacie.

Wolicie żeby szkolenie było EFEKTYWNE czy EFEKTOWNE????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
podroznik00




Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:18, 12 Sie 2013    Temat postu:

Ja sobie nie wyobrażam żebym odmówiła udziału w szkoleniu z powodu innego niż fakt, że tematyka jest dla mnie zbyt odległa. Zawsze można coś wynieść - jeśli nie wiedzę, to kontakty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benia




Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:58, 21 Lis 2013    Temat postu:

No wiecie, jeśli się księgową zmusza do udziału w szkoleniu z pozycjonowania stron to ja się nie dziwię, że taka osoba traktuje szkolenie jak karę. Szkolenia muszą być dobrane do wykonywanych obowiązków, zainteresowań i możliwości danego pracownika. Jeśli ukończone szkolenie daje w dalszej perspektywie szansę na awans czy podwyżkę, to tym chętniej pracownik weźmie w nim udział, ale jak nic z tego nie ma, a jeszcze musi siedzieć w pracy po godzinach to nie powinno nikogo dziwić, że siedzi tam jak za karę Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Samson




Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:00, 26 Kwi 2014    Temat postu:

Myślę, że dziej się tak ponieważ traktują szkolenia jako przymus oraz konieczność nabycia nowej wiedzy. Nie mają ochoty na zmiany we własnych sposobie pracy i nie podoba im się perspektywa ciągłego doskonalenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bonavigator.fora.pl Strona Główna -> Dlaczego szkolenia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
 
 
Regulamin