Forum www.bonavigator.fora.pl Strona Główna
 
Rejestracja
 
Forum www.bonavigator.fora.pl Strona Główna FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Reklama wizerunkowa w Internecie
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bonavigator.fora.pl Strona Główna -> Artykuły
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Agnieszka Opszała




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 14:23, 12 Lis 2010    Temat postu: Reklama wizerunkowa w Internecie

W ostatnich latach dynamicznie rozwija się rynek usług e-marketingowych, a wydatki na reklamę w internecie systematycznie rosną. Wciąż pojawiają się innowacyjne zastosowania podstawowych przewag internetu. Powstają zupełnie nowe rodzaje działań: Viral Marketing, Social Media Marketing, Search Engine Marketing i wiele, wiele innych. Dla osób pracujących w branży interactive ogrom możliwości z pewnością jest fascynujący. Dla pozostałych może być wręcz oszałamiający.

Niezależnie od tego, w jaki sposób i na jakiego rodzaju aktywności zostanie przeznaczony budżet reklamowy, nadrzędnym i podstawowym celem zawsze jest maksymalizacja sprzedaży produktów i usług oferowanych przez reklamodawcę. Zadaniem marketera jest optymalny dobór strategii i narzędzi prowadzących do tego celu.
Brand Advertising a Performance Marketing

Działania reklamowe najogólniej można podzielić na dwa rodzaje, biorąc pod uwagę skutek, jaki mają wywołać: wizerunkowe oraz efektywnościowe. Należy podkreślić, iż nie wykluczają się one. Wręcz przeciwnie: w wielu przypadkach doskonale się uzupełniają.

Reklama wizerunkowa (ang. Brand Advertising) – ma na celu utworzenie i utrwalenie w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz określonego – pozytywnego – wizerunku konkretnej marki. Jest to kreowanie wrażenia, iż marka firmująca dany produkt lub usługę posiada pewne unikalne cechy, czyniące ją wyjątkową. Za cechy te konsumenci chcą zapłacić więcej, niż kosztuje samo wytworzenie produktu bądź zrealizowanie usługi. Cechy te sprawiają też, że konsumenci preferują produkty takiej, a nie innej marki.

Dla kampanii brandingowych istotą jest efektywne dotarcie z przekazem do grupy docelowej – potencjalnych klientów – z odpowiednią częstotliwością, w odpowiednim czasie i w odpowiednim kontekście. Działania te mają wpływ na takie atrybuty, jak świadomość czy preferowanie marki.

Marketing efektywnościowy (ang. Performance Marketing) – polega na nakłonieniu użytkownika do podjęcia określonego, najlepiej natychmiastowego, działania. W tym przypadku zleceniodawca wynagradza pośredników (np. agencje SEM, partnerów w sieci afiliacyjnej) za wygenerowany na swojej stronie internetowej ruch bądź za konkretny, mierzalny efekt pobytu użytkownika na jego stronie.

Jest to doskonałe narzędzie sprzedażowe dla firm, które konkurują przede wszystkim ceną i które prowadzą akwizycję przez internet (sklepy internetowe, instytucje finansowe itd.). Przekaz reklamowy skupiony jest całkowicie na „call-to-action” (sprawdź! kup teraz!), a nie na komunikowaniu wartości marki.
Wybór modelu rozliczeniowego

Internet pozwala na takie zaplanowanie kampanii, aby trafiła ona wyłącznie do ściśle określonych grup ludzi (targetowanie behawioralne, demograficzne, geotargetowanie), z określoną częstotliwością (frequency, capping, dayparting) i w określonym kontekście. Dzięki temu minimalizowana jest liczba „pustych” kontaktów reklamowych.

Z drugiej strony, jak w żadnym innym medium, w internecie możliwe jest mierzenie efektywności kampanii. W przypadku kampanii brandingowych warto zwrócić uwagę na takie wskaźniki jak zasięg kampanii, częstotliwość kontaktów reklamowych, Engagement Rate czy Dwell Time. Doskonale sprawdza się tutaj model CPM, w którym reklamodawca kupuje określoną liczbę kontaktów z reklamą.

Alternatywą są różnego rodzaju sponsoringi i niestandardowe działania reklamowe rozliczane w modelu Flat Fee, gdzie reklamodawca opłaca określony czas trwania kampanii, a nie liczbę kontaktów z reklamą. Cena takich działań uzależniona jest w dużej mierze od zasięgu, więc da się łatwo przeliczyć na CPM.

Dodatkowo, kampanie Brand Advertising bezsprzecznie wpływają na standardowe wskaźniki marketingowe, jak świadomość marki, rozpoznawalność produktu, zapamiętanie przekazu reklamowego itp. Pomiar tego wpływu wymaga oczywiście przeprowadzenia niezależnych badań (tak, jak w innych mediach), jednak w internecie można jest przeprowadzić dużo łatwiej, szybciej i taniej.


Z kolei w przypadku działań efektywnościowych zwykle stosuje się modele CPC i CPA, gdzie zleceniodawca płaci pośrednikom za kliknięcia czy leady, a nie za kontakt reklamowy. W interesie zleceniobiorcy jest więc maksymalizacja liczby poprawnie wykonanych akcji przy jednoczesnej minimalizacji kosztów nabycia powierzchni reklamowej.

Kampanie efektywnościowe bardzo często realizowane są na niewielkich powierzchniach reklamowych, na których fizycznie nie ma miejsca na rozbudowany komunikat czy nawet na obecność logotypu marki. Pierwszeństwo ma tutaj „call-to-action”. Dodatkowo, warto jasno podkreślić, iż to wydawcy decydują o tym, czy w ogóle opłaca im się emisja danej kampanii efektywnościowej i ewentualnie z jaką intensywnością będą to robić. Może to się zmieniać w czasie, a więc nie dostajemy gwarancji obecności reklamowej w danym miejscu i terminie.

Dopóki celem działań efektywnościowych rzeczywiście jest zbudowanie bazy potencjalnych klientów czy wyprzedaż produktu, nie ma w tym nic złego i jest to bardzo atrakcyjny sposób na osiąganie założonego efektu.

Należy jednak zwrócić uwagę, iż wykorzystanie metod marketingu efektywnościowego do realizacji celów brandingowych może być zgubne. Jeśli faktycznym celem jest poinformowanie o nowym modelu luksusowego samochodu, wydanie budżetu w modelu CPC może okazać się wysoce nieefektywne!
Branded Content

Zasób narzędzi reklamy brandingowej jest bardzo bogaty. Do najbardziej oczywistych należy Display Advertising razem z reklamą wideo czy Rich Media, które doskonale sprawdzają się w angażowaniu uwagi odbiorców i budowaniu zasięgu. Coraz większą popularność zdobywają także działania w Social Media mające na celu zbliżenie marki do konsumentów, głównie na poziomie emocjonalnym.

Innym sposobem na działania wizerunkowe jest Branded Content. Polega na dostarczaniu przez markę treści i rozwiązań, które są użyteczne dla konsumentów. W ten sposób marka pozycjonuje się jako ekspert w danej dziedzinie i buduje pozytywne skojarzenia poprzez zaspokajanie potrzeb odbiorców. Przemyślane i naprawdę użyteczne rozwiązania Branded Content mogą stanowić istotną wartość dla użytkowników. Można powiedzieć, że wtedy reklama sama w sobie staje się produktem.

Potrzeby, jakie mogą zaspokajać rozwiązania Branded Content są bardzo różne. Wśród najczęściej wskazywanych przez użytkowników powodów korzystania z internetu znajdują się m.in.: poszukiwanie informacji, nauka, rozrywka, praca zawodowa, komunikacja, zakupy i wiele innych. Z drugiej strony, poszczególne marki posiadają kompetencje w tych obszarach, co mogą wykorzystywać do umacniania własnej pozycji w świadomości swoich klientów.

Projekty, o których mowa, mogą przyjmować różnorodną postać. Mogą (nie muszą) być multimedialne czy interaktywne. Mogą wykorzystywać potencjał Social Media i Web 2.0, albo opierać się tylko na jednokierunkowej komunikacji. Natomiast bezwzględnie Branded Content, musi zaspokajać potrzebę grupy docelowej, aby było skuteczne.

Najczęściej popełnianym błędem jest zdominowanie użytecznej treści przez nachalny przekaz reklamowy. W przypadku Branded Content to treść ma pierwszeństwo i powinna być zawsze na pierwszym planie. Nie oznacza to jednak, iż marka nie powinna być obecna czy widoczna. Wręcz przeciwnie - wykorzystując zasadę wzajemności nie należy pozostawić wątpliwości użytkownikowi, dzięki komu otrzymuje dane rozwiązanie.

Obecność marki w projekcie Branded Content może przejawiać się na kilka sposobów:

* Patronat – marka występuje w charakterze patrona projektu. Zazwyczaj projekt jest odpowiednio oznaczony, jednak marka nie jest przesadnie wyeksponowana. Może to wynikać m.in. z ograniczeń prawnych, na przykład związanych z reklamą firm farmaceutycznych lub delikatnej tematyki projektu, jak akcja społeczna.

* Branding – w przeciwieństwie do patronatu, tutaj marka jest mocno wyeksponowana, zwykle w postaci obecności reklamowej i dostosowanej szaty graficznej.

* Brand Integration – marka jest związana z projektem tak mocno, iż bez niej projekt (lub jego istotna część) nie mógłby się odbyć. Często już nazwa projektu sugeruje, dzięki jakiemu brandowi treści są dostępne.

Skrót myślowy

Jednym z podstawowych dokumentów zbierającym i opisującym potrzeby reklamodawcy, jest brief. Zawiera on m.in. informacje na temat grupy docelowej, cech produktu, atrybutów marki oraz charakteru kampanii, której dotyczy. W tym ostatnim przypadku marketerom stawiane jest bardzo często pytanie: „Kampania ma być sprzedażowa czy wizerunkowa?”. Celem inwestowania w reklamę zawsze jest sprzedaż, choć nie zawsze oczekuje się natychmiastowego efektu. Warto natomiast zapytać, na czym reklamodawcy zależy w tym konkretnym przypadku: aby jak najwięcej osób dowiedziało się o jego produkcie, promocji czy cechach marki, czy też aby jak najtaniej zebrać poprawnie wypełnione formularze.
A więc: „Brand Advertising czy Performance Marketing”?

Autorem artykułu jest Krzysztof Beniowski - więcej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hiszpano




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:32, 01 Lip 2012    Temat postu: Marka

Bardzo fajnie napisany artykuł - dziś reklama wizerunkowa w internecie ma ogromną rolę i w ogóle fantastyczny zasięg - jeśli się ją dobrze opracuje.
Liczba osób, do których można dotrzeć też jest nieziemska, więc warto na pewno - pytanie tylko jak to robić z głową, a nie łapu capu.

Bo to mniej więcej tak, jak w "realu" - można zrobić mądrą reklamę drukując na koszulkach jakiś ciekawy napis związany z marką ( np stosując technikę nadruku na bawełnie Chromablast-R, [link widoczny dla zalogowanych], rozdać koszulki za darmo klientom i zyskać darmową reklamę na długi czas: w końcu taka koszulka (jeśli będzie wygodna i miła w dotyku - jak bawełna, posłuży parę sezonów!).
A może też zrobić reklamę durną i oklepaną: np rozrzucając po mieście tonę śmieciowych ulotek pisanych odręcznie na kartce z zeszytu, które dziś już bardziej denerwują niż zachęcają do zakupu...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hiszpano dnia Nie 18:33, 01 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alicja09




Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:23, 04 Lip 2012    Temat postu:

To prawda. Artykuł interesujący. W obecnych czasach każda reklama ma duży wpływ na potencjalnego klienta. Szczególnie internetowa promocja ma wielkie znaczenie. Dlaczego? Gdyż klient widzi oferowany produkt tylko na zdjęciu lub też tylko o nim przeczyta. A zatem sposób reklamy w tym względzie, musi być specyficznie skonstruowany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcik




Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:24, 06 Lip 2012    Temat postu:

Alicja09 napisał:
To prawda. Artykuł interesujący. ...


Apropo Twojej stopki tylko wtrącę, że mi nauka angielskiego nie tylko sprawia przyjemność, ale jeszcze na niej zarabiam (robię tłumaczenia angielsko-polskie). Nauka wreszcie procentuje - więc tym bardziej się cieszę, że nie poszłam na humanistykę całkiem, bo dziś w tej dziedzinie ciężko o pracę.

A w związku z artykułem: reklamować się trzeba, czy to sklep, firma, czy własna działalność. Bez tego ani rusz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hiszpano




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:31, 06 Lip 2012    Temat postu:

Marcik napisał:
nauka angielskiego nie tylko sprawia przyjemność, ale jeszcze na niej zarabiam (robię tłumaczenia angielsko-polskie). Nauka wreszcie procentuje


a z ciekawości, masz jakąś firmę, czy gdzieś komuś robisz te tłumaczenia? Ja zlecam tłumaczenia tekstów na inne języki żeby zrobic sobie reklamę na zagraniczych stronach


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hiszpano dnia Pią 12:32, 06 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcik




Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:28, 06 Lip 2012    Temat postu: odp

A to dobry pomysł Hiszpano z tą reklamą z tłumaczonych tekstów.
Ja z kolei reklamuję się z tłumaczeniami na [link widoczny dla zalogowanych] - to taka baza różnych ofert, zresztą jak zlecasz to pewnie wiesz.

Smile polecam się oczywiście jakbyś coś potrzebował


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hiszpano




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:13, 14 Lip 2012    Temat postu:

się wie:) coś mi się obija nazwa po uszach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kasiakatarzyna




Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:44, 11 Paź 2012    Temat postu:

Całkiem interesujący artykuł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pipi007




Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:23, 14 Sty 2013    Temat postu:

Podstawą reklamy firmy w sieci jest dodawanie jej do katalogów firm. Szczególnie takich gdzie można wyrażać opinie o firmach np. [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateo8989




Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:32, 28 Mar 2013    Temat postu:

Szkolenia, szkoleniem ale czesto bywa tak, że główną reklama i wizytowka firmy a w szczególności sklepu internetowego, zawsze powinna byc mimo wszystko atrakcyjna, pociagajaca klienta strona. Wiadomo z postawieniem fajnej strony moga sie wiazac spore koszta. jednak w tym wszystkim jest pewien "myk". Czeska firma [link widoczny dla zalogowanych] , klientom ktorzy decyduja sie na zakup rocznego hostingu w cenie 40 zł daja mozliwosc zamowienia sobie u nich wymarzonej strony internetowej. Jest to dobra opcja dla tych, co licza sie z kazdym groszem w swojej dzialalnosci lub po prostu nie chca wydawac majatku na swoj portal.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Agnieszka Opszała




Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:00, 05 Kwi 2013    Temat postu:

mateo - wymarzona, nie oznacza zgodna z trendami i funkcjonalna, niestety Sad Pewnie mówisz o oklepanym leyaucie i podstawowej funkcjonalności, a na tym się daleko nie zajedzie, no chyba, że oferuje się jeden produkt lub usługę. Za stronki, które rzeczywiście spełnią oczekiwania trzeba jednak sporo zapłacić. U nas np. możesz sobie zostawić dane firmy itd do przyszłych zgłoszeń, dodatkowo rabat dla stałych klientów przy następnym wypełnieniu zgłoszenia zostanie naliczony automatycznie. [link widoczny dla zalogowanych] - ale ponieważ trendy się zmieniają, nasza strona niedługo znów musi przejść lifting Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek




Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:28, 28 Lis 2013    Temat postu:

Sprawdźcie reklamę w postaci [link widoczny dla zalogowanych]. Bardzo dobra forma reklamy, która pomogła mi rozkręcić moją firmę w szybkim tempie. Sprawdźcie sami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pipi007




Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:49, 16 Sty 2014    Temat postu:

Ja przekonałam się, że reklama w internecie to bardzo ważna rzecz. Niedawno podjęłam współpracę z firmą Design Pro, która zajmuje się marketingiem internetowym. Już widać pierwsze efekty ich pracy, bo i strona znajduje się na pierwszych stronach wyszukiwania i więcej klientów trafia do mojej firmy. Zajrzyjcie na [link widoczny dla zalogowanych] , gdzie możecie skontaktować się z tą firmą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
emilkalove




Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:21, 18 Kwi 2014    Temat postu:

Moim zdaniem warto w ogóle zaczynać od reklamy w internecie, a gdy nasza firma się już rozwinie, zainwestować w inne formy reklamy - chociażby gadżety, obowiązkowo wizytówki, reklama w radiu czy w telewizji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Serwus




Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Śro 19:46, 13 Sie 2014    Temat postu:

Bezpieczeństwo danych na stronie zapewni odpowiedni system cms. Polecam firmę Ibe oferującą własny, bardzo dobry system cms - [link widoczny dla zalogowanych] . Jest bardzo dobry i korzystam z niego na swojej firmowej stronie. Sprawdźcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.bonavigator.fora.pl Strona Główna -> Artykuły Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
 
 
Regulamin